lördag 12 juni 2010

LIDAN OPEN

Fisket på Lördagen skulle vissa sig väldigt trögt, precis som året innan. Hamnade på näst kant på B sektionen. Till höger hade jag Roger B och till vänster Patrik, mina stug kompisar. Fick ihop ca 3,9kg och vann sektionen på det. Roger till höger blev 2:a. Hade han inte tappat en stor brax så hade han tagit sektionen.
På Söndagen drog jag 3:e platsen från början på C sektionen. Till vänster hade jag Patrik Ceder och till höger ännu en gång Roger B. Fisket kändes lovande när Patrik C får en brax på blank krok innan start. Fisket började trögt för mig medans Patrik och Roger drog brax på brax. Sakta men säkert så började jag få in braxen på min plats medan Rogers plats dör ut, en stund senare så får Roger på en krokodil, som kan tänkas vara i storleken 6-10kg. Tyvärr så drar krokodilen en sväng över min mäsk plats som då tvärdör i 45min. Lyckas att få igång fisket igen och de sista 1- 1.5 h går riktigt bra. Väger in ca 31kg och lyckas slå Ceder som har fiskat bra hela tävlingen på ca 29kg.
Får tacka Daniel Blom för bilderna som han gick och fotade under Lördagen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar