söndag 6 december 2009

Rive tafshållare

Här är några bilder på hur man kan organisera sina tafsar på ett enkelt och effektivt sätt.
Detta fungerar grymt bra nu när jag testat det.



Först så skar jag till remsor i från ett liggunderlag som jag hade, fäste dessa med dubbelhäftande tejp runt lådans inner kant så att tafspinnarna inte ska lossa. Trät är 12*12mm och mässingspiken är 1,4*25. Mässingspiken är spikad rakt igenom med det avståndet jag knytter mina tafsar i. För att inte sticka mig på spikarna har jag satt en ca 4mm lång silikon slang på spiken. Satte även ytligare en spik som är till för att enkelt kunna ta ur tafspinnen i från lådan. För att få det lite vattentåligt så behandlade jag trät med linolja.

Ska nu fixa till pinnar till mina match tafsar. Bilder kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar